Zapiekanka na diecie

Zapiekanka na diecie

wpis w: Przepisy | 0

Zapiekanka na diecie

Zapiekanka na diecie to danie, które powstało jako potrzeba zastąpienia dość powszechnych w naszej kulturze i jadłospisie, ziemniaków. Smak podobny, a jednak ziemniaków w tej zapiekance nie uświadczycie. Kolejnym eksperymentem w tym daniu był olej ryżowy, bo po tym jak odkryłam, że olej kokosowy zawiera spore ilości salicylanów, postanowiłam go zastąpić czymś bardziej dla mnie przyjaznym. Olej ryżowy ma wysoką temperaturę dymienia, nadaje się więc do smażenia, zapiekania i wszelkich eksperymentów kulinarnych wymagających wysokiej temperatury. Zapiekanka na diecie może byc przygotowana wyłącznie z warzyw lub z niewielkim dodatkiem makaronu.

zapiekanka bez ziemniakow

Składniki:

  • marchew
  • seler
  • pietruszka
  • kalarepa
  • szpinak
  • cebula
  • twardy ser kozi (może też być zwykły żółty)
  • makaron ryżowy lub jakikolwiek inny
  • tłusta słodka śmietanka
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa

Przygotowanie:

Warzywa (oprócz cebuli i szpinaku) kroimy w talarki i obsmażamy na oleju, doprawiając w trakcie przygotowywania solą, pieprzem i gałką muszkatową. Cebulę kroimy w kostkę i smażymy na osobnej patelni. Dodajemy do niej szpinak i razem dusimy. Doprawiamy solą i odrobiną gałki muszkatołowej. Makaron gotujemy w lekko osolonej wodzie. Przygotowane warzywa (oprócz szpinaku i cebuli) osuszamy z tłuszczu papierowym ręcznikiem. W formie żaroodpornej układamy warstwami: ugotowany makaron, warzywa, szpinak, starty ser żółty. Na samej górze układamy krążki kalarepy, posypujemy wszystko startym serem. Całość zalewamy śmietanką. Zapiekamy w piekarniku rozgrzanym do 200 st. C przez ok 15-20 minut, aż ser się roztopi a kalarepa dobrze zarumieni.

Sami przyznajcie, że zapiekanka na diecie do złudzenia przypomina klasyczne ziemniaczane zapiekanki, a na dodatek całkiem podobnie smakuje!

Zostaw Komentarz